24.1.06

Piet en Riet (2)



Dit zijn Piet en Mien.

Dit zijn Piet en Mien bij het raam.





Piet en Mien zijn op elkaar.

Mien leest een boek.
Piet kijkt naar Mien.

"Mien, wil je spelen met mij?"
vraagt Piet.
"Neen Piet, ik lees nu een boek," zegt Mien.
Ja, Mien leest een boek!

Mien leest nu een boek.

"Mien, waar is jouw Viewmaster?" vraagt Piet.
"Ik heb geen Viewmaster Piet en ik lees nu een boek," zegt Mien.


"Mien heeft geen Viewmaster en zij leest nu een boek," denkt Piet.

Piet zucht.




Kijk, daar heb je Riet en Rien.
Riet en Rien zitten op de stoep.

Riet en Rien zijn op elkaar.





Wat kijkt Rien trots!

"Kijk hier Riet, dit zijn wormen," zegt Rien.

"Bah Rien, wormen zijn vies," zegt Riet.

"Neen Riet, dat heb je fout. Wormen zijn niet vies, wormen zijn lekker!, " zegt Rien,

"Neen, wormen zijn vies Rien en ik wil spelen met mijn Viewmaster," zegt Riet.

"Riet vindt wormen vies en wil spelen met haar Viewmaster," denkt Rien.


Het boek van Mien.
De wormen van Rien.
De Viewmaster van Riet.
De zucht van Piet

Geen opmerkingen: