27.2.08

Dankbaar zijn



Op een dag werd zij weer levend, met enige hulp van een engel dat spreekt vanzelf. Met man en kind ging zij naar huis waar zij hun bestaan verderzetten alsof zij nooit dood was geweest.

Na een week ging alles weer zijn gewone gangetje: zij waste af, zij kookte, maakte de bedden op, streek, boende en was daarnaast uiteraard als vanouds geregeld beschikbaar voor haar man, die het mirakel intussen normaal was gaan vinden.

Alles ging dus goed, tot zij zich begon af te vragen:

"Waarom?"

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Was dat dezelfde engel die U heilig maakte? Indien zo,dan vind ik dat die engel behoorlijk veel op zijn geweten heeft!

Anoniem zei

Wat een bizár plaatje, beste Blogbaas. Wat is daar de oorsprong van?

Bert Bevers

P.S. Doe zo voort. Ik klik dagelijks Vliegend Eilandwaarts

Anoniem zei

Krachtige poëtische tekst. Telkens ik dit lees (ik ben van mijn eigen blog gevlucht vanwege de blogwar) klinkt hier 'Dig, Lázarus, dig!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Neen, dit is een andere engel. Maar de handelingen van engelen zijn in feite altijd gelijk en komen er op neer dat om het hoger doel te bereiken collateral damage best aanvaardbaar is!

't vliegend eiland zei

voor Bert Bevers:
Ik weet niet goed meer waar ik dit vandaan heb. Als ik mij goed herinner van ee site waar je posters kan bestellen. Eén van hun "sidelines" zijn buttons of magneetjes. Ik meen dat het daarin was. Maar hoe die site heette weet ik niet meer. All Posters of zoiets, maar pin mij daar a.u.b. niet op vast.

't vliegend eiland zei

voor didi de paris:
Het gaat hier om een mirakel waar geen spade aan te pas kwam, dus ook geen Lazarus.