11.2.08

Heilig



Ik hoorde vleugelgeklapper en haastige voetstappen.

Stap,stap,stap,…

Het was de engel Gabriel.

(Dat voeg ik eraan toe omdat ik denk dat u hem niet kent. En als u het voorval zou gezien hebben, wat onmogelijk is, want we waren alleen op die pyramide, dan had u hem toch niet gezien want hij is doorgaans onzichtbaar.)

"Het wordt tijd dat je je rol ten volle gaat spelen."
"Welke rol?"
"Die van heilige."
"Heilige? Ik?"
"Ja, waarom niet?"
"Dat gelooft toch geen kat?"
"We zullen zien."
"Nu ja, je doet maar..."

Toen hij ermee klaar was vloog hij op zonder aandacht te besteden aan een voorbijvliegend vliegtuig.

Heilig zijn voelt wel goed, u hoort nog van mij.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tiens! Je zou zeggen hè, dat zo'n engel ook een landingsgestel heeft en effectief stap stap stap zou doen daarbij...
Maar Heilige Blogbaas, ik geloof u op uw woord. Natuurlijk.
Bent u nu ook vederlicht en reusachtig groot, of alleen maar reusachtig licht en onsterfelijk ... euhm... afijn, zoals die kwistenbiebel in Rome die recent moet gezegd hebben dat vrouwen niet gediscrimineerd mogen worden en dat er wetenschappelijk onderzoek moet komen naar het geslachtelijk verschil (???) ... Die ja, HerrRRR...

Het benieuwt me wel, St.Blogbaas, waarvoor we u mogen aanbidden. Ik heb nl. heel wat verzoekjes. Of puurt u het zich goedvoelen louter uit uw heilige status.

Toch voorzichtig zijn, beste... een groot aantal landgenoten kunnen niet zo best overweg met de eerste letter van uw nieuwe aanspreektitel. Een misvatting (what's in a word) is snel verspreid!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Eerst en vooral: ik ben geen sint! Ik ben niet to heilige benoemd, maar g-e-m-a-a-k-t, en dat is een groot verschil. Ik wil ook niet worden aanbeden en verwacht ook geen milde schenkingen.

De eerste uren van mijn heilig zijn voelden zalig aan, maar nu heb ik verschrikkelijke migraine.

Het kan ook van de drank zijn.

Anoniem zei

Migraine van die oorsprong is de slechtste nog niet. Tenminste als men in de oorzaak genoegen schiep.

Verder was het absoluut niet mijn bedoeling om tot milde schenkingen over te gaan. Integendeel zou ik zelfs zeggen.
Het verschil tussen sint (afg. van Saint, sanctus, heilig...) en heilige ontgaat me. Maar u bent hier vrij heftig in. Oké dan zeker?

Op uw volgende tekst heb ik niets te zeggen.
Dat negeren we daar straal.

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Over "Nog 109 woorden": zelden of nooit heb ik iets geschreven dat ik zo letterlijk bedoelde!

Anoniem zei

zo had ik het nochtans (zonder natellen) begrepen!