24.4.09

What's in a name?



Ik ben zopas van Facebook gegooid. Met recht en reden want ik had mij willens en wetens ingeschreven onder mijn blognaam (Blogbaas van 'Vliegend Eiland) en de regels waren mij bij inschrijven wel bekend, dat kan ik niet ontkennen.

Nu geef ik toe dat mijn activiteiten op Facebook weinig, helemaal niks zelfs, toevoegden aan wat ik op deze blog doe, dus weet ik nog niet zeker of ik een nieuwe facebook account open.

Maar als ik besluit het toch te doen, dan zal waarschijnlijk ook mijn pseudoniem "Blogbaas" veranderen in iets anders, misschien wel mijn echte naam.

Daar ga ik nu eens heel diep over nadenken.

Blogbaas

10 opmerkingen:

Leen zei

'k Geloof er de ballen van; niemand zo anoniem als Blogbaas, hoogstens bekend als Blog van Leuven (beweert zoonlief).
Moeten we nu gokken?
Graag een eerste letter : )

'crumper'

Anoniem zei

Ik geloof dit ook niet.

't vliegend eiland zei

voor Leen:
Het is maar al te waar. Ondertussen heb ik er een nachtje over geslapen en heb besloten opnieuw te beginnen (op Facebook dus). Ik heb namelijk een alter ego, dat dichter bij de realiteit komt.

Jan

sodade zei

That didn't take too long :)

zapnimf zei

Hoezo? Dat mag niet of watte?
Ik stond er ooit ook twintig minuten op als zap nimf. Als ik geweten had dat je er dan vanzelf afgekeild werd, had ik al die moeite niet hoeven te doen om de nooduitgang te vinden.

Vlindera zei

Mar Blogbaas, weten we niet allemaal al wie u bent dan? Hoe vinden we u dan aldaar?

't vliegend eiland zei

voor sodade, zapnimf en Vlindera:
Ja, al bij al is het snel gegaan. Mij lijkt het lang omdat ik al heel lang zat te twijfelen om mij niet "een beetje te outen".

En, Zapnimf, in de kleine lettertjes van Facebook staat heel duidelijk dat je geen valse identiteiten mag gebruiken.
Nu weet ik wel niet echt of het dààrom is dat mijn account werd geblokkeerd, maar het is het enige dat ik mij kan voorstellen. De inhoud van mijn blog zie ik echt niet als iets dat kan choqueren, en het is zeker geen commerciële blog... Ik heb Facebook om uitleg gevraagd, maar zit daar eigenlijk ook niet op te wachten, ik wilde toch stilaan van dat pseudoniem Blogbaas af, maar bleef maar treuzelen en twijfelen, enz... Uiteindelijk hebben zij mij het nodige duwtje gegeven.

Zodoende Vlindera: Jan Van Heel is de naam!

Unknown zei

Dan is het nu nog even puzzelen waar dit alter ego de realiteit enigszins raakt.
Ik geloof trouwens niet dat ik mijn inloggegevens nog weet van Facebook, wij hebben hier Hyves en dat is eigenlijk vergeleken bij zoiets als wat u hier tot stand heeft gebracht, niet zoveel.

Vlindera zei

En dat was dus van Vlindera ;-)

't vliegend eiland zei

voor Linda, en iedereen:
Voor zover ik het zelf begrijp (want ik vind het ook allemaal niet zo overzichtelijk) kan u via de "vriendenzoeker" van Facebook (u dient dan wel al lid te zijn)op naam zoeken. Ik heb het zelf even gedaan en ik vond nog twee naamgenoten, alleen, bij mij staat dus ook mijn avatar (de man die zich scheert).

Voor iedereen: ik beschouw dit onderwerp nu wel als afgesloten.