17.8.14

In antwoordende zin (2)

.../...

Het is maar te hopen dat ik nooit voor de haast onvoorstelbaar verscheurende keuze kom te staan, maar als ik ooit moet kiezen tussen de Bovenwindse of de Benedenwindse Eilanden, dan ga ik voor de Bovenwindse. Puur instinctief. Als ik helemaal eerlijk ben dan moet ik toegeven dat ik vrouwen die kauwgom kauwen en zich kleden in jurkjes met een panter- of luipaardpatroon onwillekeurig toch van laag allooi inschat. Dat is heel dom natuurlijk! Van mogelijke religieuze interpretaties op basis van de vorm van dierenhoeven heb ik totaal geen kaas gegeten, al kreeg ik ooit wel eens les in wat de barstjes in een schildpaddenschild kunnen betekenen. Als jazzmusicus zou ik beslist een nummer voor basklarinet componeren met de titel: 'Noodle for a Catfish.' Zeker voor kwaliteitsvolle badstof ben ik altijd bereid iets meer te betalen, ik hecht vrij veel belang aan het absorptievermogen. Ik eet zelden suiker, ik ben namelijk een Canderel-man, ook al omdat het wondermiddel Stevia mij is afgeraden. Alweer zo iets vreemds. Als ik runderen zie denk ik nooit aan biefstuk, maar bij paarden onmiddellijk aan paardenvlees, wat ik nochtans nooit eet. Veterloze schoenen beschouw ik instinctief als iets gemaakt voor mensen zonder smaak of stijl. Juwelen interesseren mij niet echt, maar ik betrap mij er toch op dat ik de laatste weken dikwijls naar voor mij onbetaalbare polshorloges sta te kijken. In het hoger middelbaar en zeker later aan de universiteit was ik erg geïnteresseerd in het Boeddhisme, meer specifiek in het Kleine Voertuig. Dat zou je nu natuurlijk niet meer zeggen. Het is al anderhalf jaar geleden dat ik nog eens hoofdpijn heb gehad, ja, één keer nog, een maand of twee geleden, maar dat was dan de nevenwerking van een medicijn.



...

Geen opmerkingen: