30.5.15

Het niets



Iemand wilde mij absoluut feliciteren met mijn deelname aan het niets. Ik vertelde hem dat ik nooit had deelgenomen aan het niets.
“Maar,” fronste hij zijn wenkbrauwen, “U was toch ook in het theater gisteren? Dan hebt u toch deelgenomen?"
“Ik herhaalde dat ik niet in het theater was geweest, en dat ik ook helemaal niet aan dat soort toneel deelneem.
“O,” besloot hij verbaasd, “Ik dacht echt dat u aan het niets deelgenomen had en dat ik u had herkend. U loopt namelijk erg specifiek. Neem mij niet kwalijk."
Ik nam hem niets kwalijk en hoopte hem te troosten met de woorden dat een mens wel vaker zijn indrukken voor werkelijkheid neemt, al helemaal in het theater. Neen, het zou mij erg verwonderen mocht ik deelgenomen hebben aan het niets, daar ben ik de man niet naar. Ik mag dan al specifiek lopen.


Geen opmerkingen: